• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70986
+
-

تولید بنزین گیاهی در باشت

صنعت
تولید بنزین گیاهی در باشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که با حمایت‌های دولت ساخت کارخانه بیواتانول باشت شتاب می‌گیرد گفت: این کارخانه برای تولید بنزین گیاهی طراحی شده است. 

سوخت اتانول بیشتر به عنوان سوخت اصلی موتور یا افزودنی به بنزین به کار می‌رود. زیست‌اتانول برخلاف نفت، انرژی تجدیدپذیر محسوب می‌شود و  از مواد خام کشاورزی به دست می‌آید.

 زیست‌اتانول می‌تواند از فراورده‌هایی مانند نیشکر، سیب‌زمینی، مانیوک و ذرت به دست آید. به گزارش ایرنا، «هاشم موسوی» در حاشیه بازدید از این طرح اظهار کرد: این کارخانه که 4 ماه پیش کلنگ‌زنی شد، هم‌اکنون در مرحله تسطیح زمین است و پیشرفت آن در پایان سال جاری به ۳۵ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: کارخانه بیواتانول این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی خان‌احمد احداث می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 5۶۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

موسوی ابراز کرد: تکمیل این طرح باعث تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در روز خواهد شد. وی تعداد اشتغال مستقیم پیش‌بینی‌شده در این طرح را ۳۰۰ مورد اعلام کرد.

موسوی گفت: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است و باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در شهرستان‌های گچساران و باشت خواهد شد. میزان اشتغال این طرح در زمان فعالیت کارخانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ فرصت شغلی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید